بهترین تابلوسازی در ایران

بهترین تابلوسازی در ایران

بهترین تابلوسازی در ایران

کاربرد تابلوسازی برای کسب و کارها چیست ؟

اغلب کسب و کارها برای بهتر دیده شدن در عصر تکنولوژی از هر روشی برای تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند. یکی از پرکاربرد ترین روش‌ها خصوصا در محیط های باز، در خیابان ها برای فروشگاه‌ها و مغازه و حتی در نمایشگاه‌ها برای غرفه ها، استفاده از تابلوهای تبلیغاتی برای بهتر دیده شدن برند و نام آن کسب و کار می باشد.

تاریخچه تابلو برجسته به چه زمانی بر میگردد؟

نشانه ‌ها و تابلو ها همیشه یک عنصر اساسی در زندگی و تجارت بوده اند. نقاشی اولین تلاش انسان برای بیان آنچه در ذهن داشت در قالب اشکال مصور و حروف به حساب می ‌آمدند.

اولین بخش از این راه ارتباطی در دنیای باستان شکل ‌گرفته بود. در حدود هیجده هزار سال پیش ‌از میلاد و در دوران پارینه ‌سنگی انسان در تلاش بوده است نشانه‌ هایی از خود برای برقراری ارتباط ایجاد کند. در واقع علامت و نشانه توسط رومی ‌ها تشخیص داده شد و پس ‌از آن علامت ‌ها در تجارت‌ نیز مورد استفاده قرار گرفتند.

انواع تذهیب، آهن تزیینی و کنده‌ کاری ‌ها جهت ایجاد بافت متفاوت از حروف و طراح ی‌ها در روی متریال متفاوت نظیر چوب، سنگ و فلزات اجرا می ‌شدند.

سپس به‌ تدریج اولین تابلو ها شامل حروف که بیشترین توجه را به خود جلب می ‌کردند در انگلستان، آمریکا و اروپا در بالای مسافرخانه‌ ها، هتل ‌ها و فروشگاه‌ ها نصب می ‌شد، بدین صورت تبدیل به یک روش تبلیغاتی شدند و دریافتند که با وجود این تابلو ها و معرفی خود بیشتر مورد استقبال و توجه قرار می گیرند.

تاریخچه ساخت اجزای حروف برجسته

ژرژ کلود در سال ۱۹۱۰ اولین لامپ نئونی را اختراع و به نمایش گذاشت. حدود ۲۳ سال بعد ماده آکریلیک پلکسی ‌گلاس که در ساخت انواع تابلو و بخصوص تابلو حروف برجسته کاربرد اساسی دارد توسط کمپانی رومن و هاس تولید کننده مواد شیمیایی اختراع شد. پس از آن شرکت ایونیک که یک شرکت مواد شیمیایی آلمانی و از بزرگ‌ ترین شرکت‌ های شیمیایی تخصصی در دنیا است ویژگی ‌های این محصول را ارتقا داده و آن را تبدیل به اکریلیک شفاف و مقاوم در برابر ضربه نمود.

بدین‌گونه متریال مورد استفاده در تابلو های حروف برجسته اختراع شد و ارتقا پیدا کرد.

تاریخچه حروف برجسته چنلیوم

تابلوی چنلیوم یا حروف چنلیوم برای اولین ‌بار در سال ۱۹۷۰ معرفی شدند و در دهه هفتاد و اواخر آن با یک نور داخلی و با حالت برجسته و سه‌ بعدی با روکش پلاستیک طراحی و اجرا شدند.آن ها اولین تابلو هایی بودند که ظاهری مدرن  را برای فروشگاه‌ ها به ارمغان آوردند. البته ساخت آن ‌ها نه با تجهیزات امروزی بلکه به‌ صورت دست ‌ساز انجام می ‌شد.

نور به ‌کار رفته برای درخشندگی این حروف از نئون با ولتاژ بسیار بالا در حدود ۱۵۰۰۰ ولت کار می‌کرد.

اکثر پنل های که در تابلو ها نیز بکار می ‌رفت از جنس چوب بود و این میزان ولتاژ و ایجاد گرمای زیاد توسط لامپ‌ های نئونی سبب آتش ‌سوزی می‌شد. لذا سعی شد که از چوب در این سازه‌ ها استفاده نشود.

در سال ۱۹۸۰ لامپ ‌های نئونی با ویژگی‌ های نور دو برابر و مصرف برق بسیار پایین‌ تر شروع به تولید شدند. پس ‌از آن در حدود سال ۱۹۹۳ چراغ‌ های LED با خروجی نور صد در صد در حروف اختراع شد که پراکندگی نور یکنواختی ایجاد می ‌کرد. با این‌ حال هنوز مصرف انرژی بالایی داشتند.

بهترین تابلوسازی در ایران | تابلو سازان

ظهور چراغ‌ های ال ‌ای ‌دی در سال ۱۹۹۳ به‌ عنوان منبع روشنایی بالقوه برای روشنایی تابلو ها سبب شد اولین تابلوی چراغ ال ‌ای ‌دی در رنگ‌ های متنوع قرمز، آبی، سبز اختراع شود.

بدین ‌صورت تابلو های  RGB در دسترس قرار گرفته و در سال  ۲۰۱۱ اولین ورود به حروف برجسته را پیدا کردند. در سال ۲۰۱۸ LED های تولیدی تا پنج برابر روشن تر و مصرف انرژی پایین ‌تری پیدا کردند.

در سال ۱۹۹۴ یک سازنده دستگاه ‌های سی ان سی ایده ساخت دستگاه خم کننده و شکل ‌دهنده حروف با نام accu-bend  را ارائه داد که می ‌توانستند دیوارهای جانبی حروف را خم کرده و شکل دهند.

با پیشرفت تکنولوژی در حوزه دستگاه‌ CNC تلاش ‌ها برای دستیابی به تکنولوژی بهتر در خصوص دستگاه ‌های خم کن روز به ‌روز بیشتر شد تا به اکنون که سریع ‌ترین و کم ‌هزینه ترین حروف و لبه آلومینیوم توسط این دستگاه ها ساخته می‌ شود.

بدین‌صورت هر کدام از اجزای یک حروف برجسته سیر تکمیلی خود را طی نمودند تا امروز به تکنولوژی ساخت حروف سه ‌بعدی با بالاترین کیفیت برسیم.

روند ساخت حروف برجسته

حروف چنلیوم سازه‌ های فلزی هستند که آن ‌ها را به ‌عنوان علائم نورانی و حروف برجسته می ‌شناسیم. ساختار این حروف تشکیل ‌شده از ورق‌ های فلزی و آلومینیومی که توسط یک روتر لیزری و دستگاه‌ های CNC خم می ‌شوند تا به شکل حروف خمیده شکل ‌دهی شوند. فونت و طراحی مورد نظرمان که قصد داریم بر روی آن ‌ها ایجاد کنیم را در یک فایل طراحی به دستگاه سی ان سی می ‌دهیم تا حروف را به شکلی که می ‌خواهیم خمیده کنند.

سپس درز حروف و لبه ‌ها یا جوش داده می‌ شود و یا پرچ می ‌شوند. پس‌از رنگ ‌آمیزی با استفاده از لامپ ‌ها و لوله ‌های گاز نئون و یا چراغ‌های ال ‌ای ‌دی نورپردازی می ‌شوند و در نهایت یک قطعه ورق پلاستیکی اکریلیک پلکسی‌گلاس و یا وینیل به ضخامت نیم سانتی‌ متر که با شکل حروف مطابقت می‌ کند و برش داده ‌شده به لبه‌ ها متصل م ی‌شود بدین ‌صورت حروف نورانی تشکیل می‌ شوند.

انواع تابلو حروف برجسته کدام است ؟

تابلو چنلیوم

اشکال مختلفی برای حروف در نظر گرفته ‌شده که نحوه پردازش مواد در آن و شکل ظاهری آن متفاوت است.

به ‌عنوان مثال می ‌توان از لایه های ونیل ها بر روی حروف اعمال کرد که پانچ شده‌ اند و سوراخ ‌های ریز بر روی آن‌ ها ایجاد شده تا ظاهری ستاره گون در شب داشته باشند.

انواع رنگ ‌بندی متنوع برای لبه‌ ها و پلاستیک رویین می ‌توان بکار برد که تمامی موارد بنا بر سلیقه می ‌تواند انتخاب شود.

بهترین تابلوسازی در ایران | تابلو سازان

همچنین با پیشرفت در این زمینه عمق و ضخامت حروف کاهش چشمگیری داشته و امروزه تنها در حدود کمتر از صد میلی‌ متر نیز می ‌رسد.

نحوه نورپردازی متفاوت و استفاده از متریال متنوع به ایجاد اشکال مختلف از حروف برجسته منجر شده ‌است، درصورتی‌ که طبق مراحل ذکر شده عمل شود تابلو چنلیوم ساده خواهیم داشت. چنلیوم طلایی از ورق چنلیوم طلایی و ورق پلکسی طلایی ساخته‌ می شود. برای مشاغلی که ارتباط با درخشندگی دارند مانند جواهر و طلا فروشی ‌ها و یا مشلغلی که می‌خواهند در روز جلوه بیشتری داشته باشند می ‌توانند از این رنگ حروف استفاده کنند.

تابلو حروف برجسته پلاستیکی

برخی از حروف را می‌ توان از جنس پلاستیک وکیوم شده ساخت. حروف برجسته به گونه‌ای قالب‌گیری می ‌شوند که به ‌صورت حروف حجمی درآیند و سپس یک پوشش پلاستیکی روی آن را می ‌پوشاند. می‌ توان  این روکش را به‌ صورت رنگی نیز به کار برد. نور به ‌کار رفته در این حروف از تمامی وجه ‌های حروف ساطع شده و محدودیت حروف فلزی و چنلیوم در انتشار نور را ندارد.

حروف برجسته فلزی

از دیگر مواد به ‌کار رفته در ساخت تابلو ها برخی فلزات شامل استیل آلومینیوم هستند که عموماً از جنس استیل استفاده می‌ کنند. این حروف فلزی به ‌صورت سه‌ بعدی طراحی شده و به دلیل این ‌که اغلب بدون نور پردازی هستند برای ایجاد جلوه بیشتر بر روی پایه‌ هایی نصب می ‌شوند که از پنل زیرین خود فاصله داشته باشند.

این حروف مناسب فضای بیرونی نیستند چراکه در شب امکان دید کمی دارند. حالت براق آن‌ ها زمانی نمایان می ‌شود که به آن ‌ها نور بتابد. بنابراین اکثراً در داخل فروشگاه ‌ها برای نمایش برند ها و یا برخی تابلو های راهنما از این نوع استفاده می‌ شود.


انواع خدمات تابلوسازی کدام است ؟

  • تابلو سازی استیل
  • تابلو سازی چلنیوم
  • تابلو سازی آلومینیوم
  • تابلو سازی حروف فلزی
  • تابلوسازی حروف پلاستیک
  • تابلوسازی پلکسی گلس
  • تابلو وکیوم
  • تابلوسازی انواع حروف برجسته
  • تابلوسازی پلکسی گلس
  • تابلو وکیوم
  • تابلو چلنیوم الماسی
  • تابلو کامپوزیت

تابلوسازی اغلب در چه مشاغلی کاربرد دارد ؟

تابلو استیل ، تابلوسازان2
تابلو استیل ، تابلوسازان2

تابلوسازی اغلب برای فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها و مغازه‌ها کاربرد دارد. از جمله مشاغلی که اغلب از تابلو برای معرفی کسب و کار خود استفاده می‌کنند میتوان به تابلوسازی برای طلافروشی، تابلوسازی برای غرفه های نمایشگاهی، تابلوسازی برای مطب و پزشکان و … اشاره کرد.


تابلو حروف برجسته چیست؟

تابلو حروف برجسته یکی از نوین ‌ترین شیوه‌ های نمایش و معرفی یک کسب‌ و کار در قالب حروف و نماد های گرافیکی است. دیگر به خاطر نمی ‌آوریم تابلو های سر در مغازه‌ ها قبل از وجود تابلو های حروف برجسته به چه شکل بوده‌اند. اما این نسل از تابلو ها مزین شده به حروف زیبا که از جلوه و درخشندگی خاصی برخوردارند حتی اگر برای لحظه ‌ای کوتاه از کنارشان گذر کرده ‌ایم به‌ خوبی در یادمان نقش بسته ‌اند.


ساختار حروف برجسته چگونه است ؟

حروف برجسته از فلزات و پلاستیک ساخته می ‌شوند. این حروف می‌توانند با نور و بدون نور باشند. قسمت اصلی یک تابلوی حروف برجسته شامل لایه رویین که نمای کار است، قسمت لبه ‌ها و پشت و زیرساز و قسمت نورپردازی آن می باشد.

روکش ‌ها و کناره ‌های حروف از ور ق‌های آلومینیومی یا چنلیوم و پلاستیک ساخته می ‌شود. از لایه‌ های اکریلیک برای روکش لبه ها از MDF  و یا PVC زیر حروف، از ورق وینیل های رنگی و یا ساده و یا پلکسی شفاف برای پوشاندن حروف استفاده می شود.


معرفی انواع حروف برجسته که در تابلوسازی

اگر در صدد تغییر تابلوی فروشگاه خود هستید با مطالعه این مقاله این امکان برای شما فراهم می شود تا با اطلاعات مفیدی دست به انجام این کار بزنید. دانستن تفاوت بین انواع حروف برجسته بهترین شروع برای انتخاب آن است.

حروف برجسته ‌ای که در تابلو های معرفی بالای درب مغازه ‌ها نصب می‌شود بر اساس متریالی که در آن به‌ کار رفته به چند دسته تقسیم می‌شوند. حروف برجسته در مجموعه ‌ای از رنگ ‌ها، فونت ها و اندازه‌ ها در دسترس اند. همچنین هر روز ترکیب کردن مواد در کنار یکدیگر سبب خلق نوعی جدید می‌شود. تنها کمی خلاقیت و سلیقه نیاز است تا تابلوی خاص و سفارشی را که همیشه به‌ دنبال آن بوده اید بدست آورید.

تابلو چنلیوم

محبوب ‌ترین نوع حروف برجسته تابلو چنلیوم است. چنلیوم در واقع همان فلز آلومینیوم است که در طی چند مرحله پردازش به صورتی براق و درخشنده و به نوعی آلیاژ آلومینیوم تبدیل گشته ‌است که استحکام و درخشندگی بالایی پیدا کرده است.

این ورق‌ های چنلیوم پس ‌از این ‌که با دستگاه ‌های اتوماتیک به اشکال مختلفی از حروف تبدیل شد به صورتی قالبی درمی‌آید که محل قرارگیری چراغ‌ های اس ام دی و ال ‌ای‌ دی است و سپس لایه ‌ای از ورق اکریلیک روی این قالب را می‌پوشاند.

بهترین تابلوسازی در ایران | تابلو سازان

قسمت زیرین با استفاده از جوشکاری و یا پانچ به لبه ها متصل می‌شود و آن را تبدیل به حجمی می‌کند تا بتوان نوار های ال ‌ای‌ دی را درون آن قرار داد.

ضخامت ورق‌ های چنلیوم متفاوت است و باید هنگام ساخت به ابعاد حروف توجه کرد. چرا که هرکدام از ضخامت مناسب یک سایز از حروف است.

 انواع تابلو چنلیوم

تابلوهای چنلیوم نیز به اشکال مختلف تولید می‌شوند که بیس همه آن ‌ها و قالب کلی و اصلی آن از چنلیوم ساخته ‌شده و تنها در ظاهر و تلفیق مواد و لایه ‌ها و نحوه نورپردازی اندکی با هم متفاوت هستند. در ادامه تعدادی از آن ‌ها را معرفی خواهیم نمود.

دلیل تنوع تابلو هایی با جنس چنلیوم قیمت مقرون به صرفه این حروف است. علاوه بر این استحکام آن به گونه ای است که در برابر رطوبت و انواع شرایط آب و هوایی مقاومت دارد و از آنجایی که بیشتر این تابلو های حروف برجسته در فضای بیرونی نصب می شوند این خاصیتی فوق العاده محسوب می شود.

چنلیوم ساده

مینیمال ترین و ساده‌ ترین نوع چنلیوم است که در طراحی آن تنها از قالب چنلیوم در حاشیه و لایه پلکسی ‌گلاس بر روی آن قرار گرفته، استفاده شده‌ است و در رنگ ‌بندی متفاوت می‌توان آن را سفارش داد.

چنلیوم RGB

RGB به ‌معنای طیف رنگی کاملی از ترکیبات سه ‌رنگ قرمز سبز و آبی است که در نورپردازی این تابلو ها میتوان به کار برد و محدودیت رنگی در این نوع از حروف برجسته وجود ندارد. این تنوع در طیف رنگی باعث می شود دستتان در انتخاب هر رنگ از میان ۱۶ میلیون رنگ دیجیتال باز باشد.

پلکسی دوبل

همانگونه که از نام آن مشخص است از دو لایه ورق پلکسی ساخته می‌شود که میتوان یکی را در قسمت لبه و زیر ساز و دیگرین لایه را برای قسمت رویین و در انواع رنگ‌ ها در کنار هم بکار برد.

حروف برجسته پانچ یا الماسی و ستاره‌ ای

همگی نام یک نوع از حروف برجسته است که سوراخ ‌های پانچ ریز با تراکم بالا بر روی قالب چنلیوم و یا بر روی ورقه پلکسی ایجاد می‌شود و نور لامپ های ال ای دی که از آن عبور می‌کند به مانند الماس ‌های ریزی است که در تابلو نصب ‌شده و درخشندگی بسیار بالایی در شب دارد.

چنلیوم لبه طلایی

لبه ‌های چنلیوم طلائی رنگ در این نوع با عرض چند میلی‌متر بر روی ورق آکریلیک کشیده ‌شده که رنگ طلایی آن درخشندگی فوق‌ العاده‌ای به کار می‌بخشد. رنگ طلایی با ترکیب با هر رنگ دیگر بسیار زیبا ظاهر می شود.

تابلو کریستالی

نوع کریستال حروف برجسته از جنس بلور های کریستال تشکیل ‌شده که به‌ صورت درخشان و شفاف در کنار یکدیگر قرار گرفته ‌اند که حالتی مانند شیشه ‌های شکسته را تداعی می‌ کند. شکست نور پس ‌از روشن ‌شدن حروف حالتی زیبا به این تابلو می ‌بخشد.

حروف برجسته فلزی

ساخت تابلو های فلزی ساخته‌ شده از فلزاتی همچون مس، برنج، آهن، استیل و آلومینیوم است. زمانی که روی سطح خودکار  استفاده می شوند به دلیل این ‌که براق هستند و جلاد داده شده‌اند حالتی زیبا دارد و البته میتوان این فلزات را با مواد و لایه‌ های دیگری همچون پلکسی‌گلاس ترکیب کرد و تابلو هایی خلاقانه طراحی کرد. این نوع از حروف برجسته در محیط ‌هایی که خود پرنور هستند مانند فضا های داخلی فروشگاه نمای بهتری دارند.

می‌توان برای جلوه بخشیدن به این حروف در اطراف آن لامپ‌ های نواری اس ام دی کار گذاشت. برای انجام آن حروف را با فاصله ای یک سانتی متری بالاتر از پنل تابلو نصب میکنند و نور از قسمت زیرین حروف و کناره ها دیده می شود.

حروف برجسته لاس ‌وگاسی

این نوع حروف برجسته را با لامپ ‌های حبابی بزرگ ادیسونی می‌شناسیم. قالب حروف از جنس فلز است که توخالی اند و محل قرارگیری چراغ ‌ها هستند. جذابیت این مدل هنگام شب بسیار زیاد است. حالت وینتیج این حروف مناسب کافه ها و رستوران ها است. ترکیب آن با پنل های ترموود حالتی زیبا و روستیک ایجاد می کند.

تابلو لبه سوئدی

در تابلو های لبه سوئدی لایه پلکسی‌گلاس مماس بر روی قالب اصلی و از جنس آلومینیوم قرار دارد و ظاهری کادربندی تری دارند به‌ جای ورق پلکسی می‌توان از سایر مواد مثل استیل، تکه ‌های کریستال و مولتی استایل استفاده کرد.

حروف برجسته نئونی

در این نوع داخل حروف لوله ‌های گاز نئون قرار داده می ‌شود که از خود نور ساطع می ‌کنند. این نور از داخل رویه آکریلیک حروف عبور کرده و برای رسیدن به رنگ دلخواه می‌توان از یک روکش وینیل شفاف و رنگی روی سطح اکریلیک استفاده کرد.

همانگونه که اشاره شد بر خلاف تابلو های قدیمی حروف برجسته انعطاف ‌پذیری زیادی در طراحی دارند و ظاهر متمایز و سفارشی شده ای را ارائه می‌کند که می‌توانند کسب‌ و کار شما را از سایر رقبایتان جدا کند. حروف برجسته را می‌توانید در انواع سبک ‌ها، فونت ها، اندازه و طرح ‌های رنگی و نحوه نورپردازی متناسب با کسب ‌و کار خود انتخاب کنید.


نصب و سفارش حروف برجسته چگونه صورت می گیرد؟

بدون شک برای سفارش حروف برجسته به عنوان نمادی از فعالیت خود نیاز به دریافت مشاوره ای بیشتر از مطالب گفته شده دارید.


۱۰ تابلوسازی برتر ایران در سال ۱۴۰۰

ما در این مقاله قصد داریم بهترین تابلوسازی‌های تهران در سال ۱۴۰۰را که به نظر ما و نسبت به خرید مشتریان، انتخاب شده‌اند به شما معرفی کنیم. لطفا قبل از هر گونه سفارش حتما تحقیقات لازم را به عمل آورید.


۱. تابلوسازان

خدمات تابلوسازان

  • مرکز ساخت تابلو چلنیوم
  • اندیشه آفتاب
  • تابلو سازی استند
  • حروف استیل رینگی
  • حروف استیل پانچی
  • حرف فلزی
  • حروف فلزی ترکیبی
  • حروف ترکیبی
  • تابلو استیل طلایی نور اندریک
  • حروف‌ برجسته چلنیوم
  • حروف لبه سوئدی
  • حروف چنلیوم نقره ای
  • تابلو ورودی شهر
  • حروف فلزی لاس وگاسی
  • تابلو ترموود
  • تابلوسازی پلکسی
  • تابلوسازی ال ای دی
  • تابلو سازی فلکس فیس

 

بهترین تابلوسازی در ایران | تابلو سازان 

2/5 - (1 امتیاز)

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست