طراحی تابلو

طراحی تابلو

طراحی تابلو تبلیغاتی

طراحي تابلو تبلیغاتی و یا طراحي تابلو مغازه بايد خاص و چشمگیر باشد تا مغازه يا تابلو تبلیغاتی متفاوت ديده شود. همانگونه که به روز بودن و ارائه بهترين خدمات و محصولات مي تواند براي يک کسب و کار داراي اهميت باشد، طراحی تابلو مدرن نيز داراي اهميت بسياري است. امروزه طراحی سه بعدی و 3d تابلوهای تبلیغاتی یکی از برترین ویزگی های تابلوسازی به حساب می آید. در تابلوسازی نشان شهر طراحی تابلو آنلاین و با قیمت مناسب انجام میشود. طراحی تابلو مغازه،طراحی تابلو چنلیوم، طراحی تابلو تبلیغاتی و … نیاز به رعایت نکات طراحی تابلو می باشد.

طراحی تابلو بصورت اختصاصی و بصورت طراحی سه بعدی می باشد. از جمله طراحی های در این زمینه می توان به طراحی تابلو چنلیوم و سایر حروف برجسته اشاره کرد همچنین طراحی تابلو فست فود، طراحی تابلو داروخانه، طراحی تابلو سوپرمارکت، طراحی نما و … انجام می شود.

نکات مهم در طراحي تابلو تبلیغاتی :

1) طراحی تابلو تبلیغاتی بر اساس خدمات

يکي از مهمترين نکاتي که در طراحي تابلو مغازه و فروشگاه بايد به آن دقت کرد، طراحي سه بعدی تابلو با توجه به خدمات آن کسب و کار می باشد. ابتدا ابعاد و اندازه تابلو توسط تابلوساز گرفته می شود. پس از مشخص شدن ابعاد تابلو، طراحي تابلو انجام مي شود. در طراحي تابلو مغازه و فروشگاه ، با توجه به نوع کسب و کار و ارائه محصول مورد نظر مي تواند يکي از نکات مهم طراحی باشد.

برای مثال تابلو نئون فلکس و تابلو حروف برجسته لاس وگاسی کاربرد زیادی در کافه ، رستوران دارد. تابلو حروف برجسته استيل بيشترين کاربرد را در طلافروشي ها و مشاغلی که نیاز به نشان دادن لوکس بودن خود دارند کاربرد دارد.

طراحي تابلو مغازه و فروشگاه با شيوه هاي مدرن و بروز موجب ديده شدن بيشتر و افزايش چند برابري فروش کسب و کار و همچنين شخصيت بخشيدن به محل کسب و کار خواهد شد.

طراحی تابلو تبلیغاتی مدرن باعث می شود مخاطبان گسترده ای را در طی شبانه روز داشته باشیم. مخاطبان تبلیغات محیطی هر روز در حال افزایش است زیرا تعداد عبور و مرور افراد و وسایل نقلیه بیشتر از گذشته در خیابان ها وجو دارد.

2) طراحي تابلو ساده

طراحی تابلو مي بايست به گونه اي انجام شود که از هر نوع پيچيدگي به دور باشد. استفاده از گرافيک مناسب و زيبا، رنگ هاي مناسب و نام یا برند تبليغاتي خاص و تاثيرگذار که بر روي تابلو درج می شود و مختص به خود کسب و کار هست مي تواند موجب زيباتر شدن تابلوهاي تبليغاتي شود.

3) رنگ در طراحی تابلو

کاربرد رنگ ها در طراحي تابلو ممکن است دشوار به نظر برسد اما مي توان مطابق با خدمات ارائه شده و احساسي که تجارت شما به افراد القا مي کند، بهترين رنگ را جهت استفاده در تابلو خود در نظر بگيريد.

با توجه به طراحي سه بعدی تابلو مي توان از رنگ هاي مکمل استفاده کرد ولي اين کار را زماني مي توان انجام داد که بيش از دو رنگ در طراحي تابلو قابل استفاده و اجرا باشد. اين نوع رنگ بندی می تواند طيف رنگي جذابي در تابلو ايجاد می کند.

کنتراست رنگي به معني استفاده از رنگ هاي متضاد در تابلو است. معمولا در تابلوهايي که از دو رنگ استفاده مي شود کاربرد دارد. طراحی و ساخت تابلو با کنتراست رنگي تاثير بيشتري در جلب نظر مخاطب دارد.

در بیشتر موارد ارگان های دولتی و خصوصی دارای رنگ سازمانی هستند بنابراین طراحی تابلو باید براساس رنگ اختصاصی سفارش دهنده تابلوهای تبلیغاتی انجام گیرد.

طراحی تابلو
طراحی تابلو

4) نورپردازي در طراحي تابلو

نور در تبلیغات تمامی محصولات اثرگذار است. استفاده از نورپردازی برای یک برند، آن را خاص و با شکوه بیشتری جلوه می دهد. با تاریک شدن هوا خیابان ها نیز تاریک شده و تابلو مغازه به خوبی دیده نمی شود نورپردازی راه حلی برای این مشکل است به طوری که دیگر در شب دغدغه ای برای دیده نشدن به وجود نمی آید. زیبایی و دیده شدن از اهداف اصلی طراحی و ساخت تابلو است.

نوری که در طراحی تابلوهای تبلیغاتی استفاده می شود از لامپ های LED و SMD است. این لامپ ها در اشکال مختلف در بازار وجود دارند.

5) استفاده از متن متناسب در طراحي تابلو

از موارد تاثيرگذار ديگري که موجب افزايش توجه مشتريان به تابلو تبليغاتي خواهد شد، انتخاب بهترين اسم براي تابلو است. اسم یا بندی که جهت استفاده در طراحی تابلو انتخاب مي شود بايد خوانا و با قطر قلم مناسب باشد.

6) محل مناسب نصب تابلو

محل نصب تابلو به عواملي مانند ابعاد تابلو، جهت و دید مخاطبان و … بستگی دارد. تابلو بايد در مکاني نصب شود که از هر سمتي قابل مشاهده باشد و جلب توجه کند. ابعاد تابلو و مکان نصب به نوع تابلو نیز بستگی دارد. بطور مثال طراحی تابلو بیمارستان ها، بانک ها و … باید طوری باشد که برایه عموم مردم خوانا و قابل مشاهده باشد.

تاریخچه طراحی تابلو های حروف برجسته

مهمترین قسمت در ساخت تابلوهای تبلیغاتی، بخش طراحی تابلو است. چرا که زمانی یک تابلو جذاب، چشمگیر و تاثیرگذار می باشد که دارای طراحی خوبی باشد. مجموعه نشان شهر با کادری حرفه ای آماده پذیرش سفارش طراحی آنلاین تابلوهای تبلیغاتی مغازه، ادارات، مجتمع های تجاری، هتل ها، بیمارستان ها، سوپرمارکت، رستوران،فست فود، داروخانه و … می باشد.

در گذشته بخاطر عدم وجود کامپیوتر و نرم افزار های طراحی تمام مراحل ساخت تابلو تقریبا با دست انجام می شد و قالب تابلوها تقریبا به یک فرم و شکل خاص بودند و فقط سازنده تابلو می توانست به سلیقه خودش تغییری در شکل و ظاهر تابلو ایجاد کند که ممکن بود به خاطر نا آشنایی به اصول تابلوسازی از جمله رنگشناسی و بازاریابی، نتیجه کار مورد پسند نباشد.

و تا زمانیکه تابلو به طور کامل ساخته نمی شد، مشتری نمی توانست نتیجه کار را ببیند و اگر هم مورد پسند نبود دیگه نمی توانست تغییری در ظاهر طراحی تابلو بدهد. چون تابلو دیگر ساخته شده بود و در صورت تغییر آن بایستی هزینه ایی سنگین را متقبل شود.

 

ساخت تابلو در گذشته

یکی از روشهای که در قدیم برای ساخت تابلو مورد استفاده قرار می گرفت روش فیکسه کاری بود. در گذشته چون ابزارهای چاپ وجود نداشت تعدادی از استادکاران نقاشی و خط، تابلوها را به روش خاصی به نام فیکسه، نقاشی می کردند و نوشته و مطالب داخل تابلو را با دست بصورت خطاطی می نوشتند. اینکار با اینکه بسیار مشکل بود و به هنر و دقت زیادی احتیاج داشت ولی در عوض تابلوها را تبدیل به یک اثر هنری کرده بود.

و در واقع یک تابلوساز علاوه بر اینکه به اصول فنی کار یعنی آهنگری، جوشکاری و … مسلط بود، بایستی به هنر نقاشی، خطاطی و فیکسه کاری نیز تسلط کامل داشت لذا تعداد کمی در این صنعت در گذشته حرف اول را می زدند و آثار زیبایی از ساخت تابلو را در سرتاسر شهر به نمایش گذاشتند.

ولی کم کم با ورود تکنولوژی و صنعت چاپ به ایران این نوع تابلوسازی به فراموشی سپرده شد و در حال حاضر فقط تعداد کمی از هنرمندان این روش را در بعضی از تابلوها مورد استفاده قرار می دهند.

مشاوره ساخت تابلو
مشاوره ساخت تابلو

تکنولوژی و تاثیر آن بر طراحی تابلو

با پیشرفت تکنولوژی و ورود صنعت چاپ در دهه هفتاد در ایران، طراحی تابلو نیز وارد دوران جدیدی شد. ورود کامپیوتر به این صنعت و خلق نرم افزارهای طراحی همانند کورل، فتوشاپ و ایلستریتور و … شکل و شمایل تابلوها را دچار تغییرات فراوانی کرد. (مقاله تاریخچه تابلوسازی در ایران) بطوریکه با ورود دستگاهای چاپ همانند چاپ فلکس، بنر ،لایت باکس و …  ورود متریالهای گوناگون مانند کامپوزیت، پلی کربنات، چوب و … به این صنعت طراحی تابلوها نیز جان تازه ایی گرفت و باعث بوجود امدن رقابتی سخت بین تابلوسازان برای طراحی و ساخت تابلوهای حرفه ایی، خلاق و مدرن شد.

نکات کلیدی در طراحی تابلو مغازه

همانطور که می دانیم، مغازه مکانی است که افراد در آن در زمینه های مختلف مشغول به فعالیت هستند. برای شناخته شدن این مغازه در میان عموم مردم لازم است  از یک تابلوی تبلیغاتی مناسب استفاده کنیم. تابلوی تبلیغاتی معمولا در سردر مغازه‌ها با شکل‌ها و متریال خاص و متفاوتی نصب می شوند. در واقع، تابلو  نوعی از تبلیغات است که به شکل محیطی، شغل و نوع فعالیت یک مغازه را به رویت عموم می گذارد. از این رو در ادامه به بررسی نکات کلیدی در طراحی تابلو مغازه خواهیم پرداخت.

یکی از مسائل چالش‌برانگیز ،تابلوی تبلیغاتی است. تابلوها از عناصر جدانشدنی شهرها و کسب و کارها هستند. در هر خیابان یا هر کوچه ای دست کم چند تابلو وجود دارد. تابلوهای مغازه و تبلیغاتی از بخش های مهم نمای شهری محسوب می شوند. نحوه به کارگیری و نصب تابلو نیز  اهمیت زیادی دارد. گاهی نصب تابلوهای تبلیغاتی موجب بهم ریختگی نمای شهری و گاهی سبب جذابیت نمای شهر می شود. نحوه قرارگیری و نصب آنها اهمیت زیادی دارد.

تابلو استیل

تابلوسازان

تابلو سردر مغازه و فروشگاه

مشاوره ساخت تابلو

تابلو مغازه چه مدل‌هایی دارد و کدام جنس و طرح برای مغازه من مناسب

مهمترین نکات در  طراحی تابلوی تبلیغاتی

استفاده از طرح مناسب در تابلوی تبلیغاتی تاثیر زیادی جذب مشتری دارد. در هر کسب و کاری سعی کنید از تابلویی استفاده کنید که متناسب با همان کسب و کار باشد.

به عنوان میال طرحی که برای تابلوی تبلیغاتی سوپرمارکت استفاده می شود با طرح تابلویی که برای بانک ها یا فروشگاهها استفاده می شود با یکدیگر تفاوت دارد.  پس در طراحی تابلو در نظر گرفتن این نکته ضروری است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی و توضیح خصوصیات و نکات کلیدی در طراحی تابلو مغازه بپردازیم. پس با ما همراه باشید. اگر قصد سفارش یا ساخت یک تابلوی تبلیغاتی را دارید، حتما این نکات را مدنظر قرار دهید.

توجه و دقت در طراحی تابلو

در مرحله اول طراحی تابلو تبلیغاتی بسیار اهمیت دارد. طراحی تابلو نقش عمده ای در جذب مشتری دارد. استفاده از طرح مناسب سبب جذب مشتری و تبدیل آن به یک مشتری همیشگی و وفادار می شود و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

بررسی و تحلیل نوع فعالیت

قبل از طراحی تابلوی مغازه ابتدا محدده شغل و فعالیت خود را با دقیت بررسی کنید. به عنوان مثال شما شما خدماتی است یا فروشگاهی؟  هر حوزه ای نیاز به طرح مخصوص به فعالیت خود دارد. به هیچ عنوان از یک طرح در کسب و کارهای مختلف استفاده نکنید. به عنوان مثال طرح تبیلغاتی تابلوی رستوران با طرح تبلیغاتی تابلوی نمایشگاه با یکدیگر متفاوت است و هرکدام طرح مخصوص به خود را دارند.  در صورتی که از طرح های مشابه و تکراری استفاده کنید، جذابیتی برای مشتری نیز ندارد. این امر تاثیر منفی بر کسب و کار شما خواهد گذاشت.

پس سعی کنید طراحی تابلوی تبلیغاتی خود را به گونه ای انجام دهید که هماهنگی و تناسب خوبی با حوزه و محدودیت فعالیت شما داشته باشد چرا که از مهمترین نکات کلیدی در طراحی تابلو مغازه به حساب می آید.. در این صورت، مشتری به راحتی با آن ارتباط برقرار کرده و سبب رونق کسب کار شما خواهد شد.

استفاده از طرح های خلوت و شلوغ نکردن تابلو

از دیگر نکات کلیدی در طراحی تابلو مغازه استفاده از طرح خلوت است. شلوغ بودن تابلوی تبلیغاتی سبب سردرگمی مشتری و ایجاد ابهام در ذهن او می شود. طرح شلوغ سبب می شود مشتری نتواند با آن ارتباط برقرار کند. توصیه می کنیم از طرح های ساده، زیبا، خلوت و عامه پسند در تابلوی تبلیغاتی خود استفاده کنید. این امر، سبب می شود مشتری در کوتاهترین زمان ممکن با آن ارتباط برقرار کرده و از سویی کسب و کار شما نیز رونق پیدا کند.

طراحی رایگان تابلو

به کارگیری عناصر مرتبط با شغل درتابلوی تبلیغاتی

به عنوان مثال تصور کنید شما صاحب یک نمایشگاه اتومبیل هستید، در طراحی تابلوی تبلیغاتی این نمایشگاه معمولا از تصویر یک ماشین روی تابلو استفاده می شود. یا اگر صاحب یک رستوران هستید، از تصویر یک غذا در تابلوی تبلیغاتی استفاده می شود. نحوه درج تصویر نیز تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد. طراحی تصویر و نماد از عواملی است که سبب می شود مشتری به محض دیدن، با آن ارتباط برقرار کند و همچنین با زمینه و حوزه کسب و کار شما آشنا شود.

بهترین تابلوسازی در ایران
بهترین تابلوسازی در ایران

به کارگیری رنگ‌های  مکمل در طراحی تابلوی تبلیغاتی

در طراحی تابلوی تبلیغاتی سعی کنید از رنگ های جذاب و رنگ های مکمل استفاده کنید. به عنوان مثال رنگ سبز و رنگ زرد مکمل هستند زیرا هر دو در یک طیف رنگی قرار دارند.  ترکیب رنگ های مکمل سبب جذابیت تابلوی تبلیغاتی شما می شود. نکته دیگر در استفاده از رنگ تابلو ترکیب رنگ ها با یکدیگر است. از رنگی در تابلوی تبلیغاتی خود استفاده کنید که با کسب و کار شما هماهنگی داشته باشد. به عنوان مثال رنگ قرمز برای تابلوی تبلیغاتی رستوران استفاده کنید. زیرا رنگ قرمز اشتهای مشتری را باز می کند.

نورپردازی مناسب

بیشتر تابلوهای تبلغاتی برای بالا بردن جذابیت خود از نورپردازی استفاده می کنند. روش های مختلفی در نورپردازی تابلو وجود دارد. به عنوان مثال برخی در نورپردازی از حروف و برخی از اعداد استفاده می کنند.

برای نورپردازی از لامپ های ال ئی دی و اس ام دی استفاده می شود. برخی تابلوها مانند تابلوهای استیل قابلیت عبور نور را ندارند، لذا در آنها از لامپ های اس ام دی یا لامپ هالوژن استفاده می شود.

 

استفاده از شعار مناسب

یکی دیگر از نکات کلیدی در طراحی تابلو مغازه استفاده از شعار و متن مناسب است. این امر تاثیر زیادی در جذب مشتری داد. شعار و متن مناسب برای مشتری تازگی و جذابیت خاصی دارد. نکته مهم در این امر این است که از کلمات تکراری یا طولانی استفاده نکنید، زیرا مشتری متن های طولانی و تکراری را نمی خواند و برای او جذابیتی ندارد.  اگر بتوانید از شعاری استفاده کنید که عجیب و غافلگیر کننده باشد به گونه ای که مشتری را به فکر وادارد، سبب رونق کسب و کار شما نیز می گردد.

استفاده از طرح‌های گرافیکی حرفه‌ای

طرح های گرافیکی برای مشتری بسیار جذاب است. هنگامی که در طراحی تابلوی تبلیغاتی از المان های گرافیکی استفاده کنید، سبب رونق کسب و کار شما می شود. در صورتی که از طرح ها و المان‌های مناسبی استفاده کنید پروژه شما با شکست مواجه خواهد شد. از یک متخصص گرافیک استفاده کنید، گرافیست ها ذوق هنری بالایی دارند و بهترین ایده ها را برای تابلوی تبلیغاتی شما ارائه می دهند.

درج لوگو

لوگو تاثیر زیادی در رونق کسب و کار شما دارد. اگر لوگوی کسب و کار خود را بر روی تابلوی تبلغاتی درج کنید تاثیر زیادی در ماندگاری آن در ذهن مشتری دارد. درج لوگو در تابلوی تبلغاتی سبب زیبایی و جذابیت آن و در عین حال جذب مشتری می شد. مشتری با دیدن لوگو به سراغ شما می آید. نکته دیگر در درج لوگو این است که اگر شرکت شما سابقه طولانی دارد، آن را در تابلوی تبلیغاتی درج کنید.

نصب تابلو در محل مناسب

نکته دیگر از نکات کلیدی در طراحی تابلو مغازه انتخاب مکان مناسب برای نصب آن است. سعی کنید تابلوی تبلیغاتی را در فاصله زیادی از محل کار خود نصب نکنید. بهترین مکان برای نصب تابلو دقیقا سردر فروشگاه و مکان مورد نظر است. در صورتی که تابلو را در مکان دیگری نصب کنید موجب سردرگمی مشتری خواهد شد.

 

اندازه مناسب و قابل دید

تابلویی که برای تبلیغات انتخاب می کنید را سعی کنید در اندازه و سایز مناسب طراحی کنید. اندازه تابلوی شما تاثیر زیادی در دیده شدن آن دارد. نیاز نیست تابلی شما خیلی بزرگ باشد. نکته مهم در اندازه و سایز تابلوی تبلیغاتی خوانا بودن و قابل دید بودن آن است. از طرفی تابلوی شما نباید آنقدر کوچک باشد که نظر کسی به آن جلب نشود.

استفاده از متن مناسب و مرتبط با کسب و کار شما

متن و نوشته تابلو از جمله مواردی است که توجه مشتری و مخاطب را به خود جلب می کند. سعی کنید از متن های واضح، جذاب و خوانا برای تابلوی خود استفاده کنید. متن تبلیغ را به گونه ای بنویسید که نه خیلی کوتاه و نه خیلی طولانی باشد. از متن های معمولی و تکراری استفاده نکنید. متن شما باید به گونه ای باشد که زمانی که چشم مخاطب به آن می افتد، برای او تازگی و جذابیت داشته باشد.

روانشناسی رنگ‌ها در  تابلوی تبلیغاتی

آگاهی از روانشناسی رنگ ها تاثیر زیادی در خوانا بودن و نمایش بهتر تصویر و حروف آن دارد. نحوه ترکیب و هارمونی رنگ ها به اندازه اهمیت دارد که سبب رونق کسب و کار شما و جذب مشتری می شود. روانشناسان معتقدند که رنگ آبی نماد وفاداری، رنگ زرد نماد شادی و سرزندگی، رنگ قرمز نماد قدرت و انرژی است. هنگام طراحی تابلوی تبلیغاتی به ترکیب این سه رنگ توجه کنید.

طبق آخرین مطالعات انتخاب و هارمونی رنگ تاثیر بسزایی در شهرت برند شما دارد و از سویی در ذهن بصری به میزان زیادی ماندگار خواهد بود. گاهی برخی رنگ ها از فاصله زیاد خوانایی خوبی ندارند ، برای رفع این مشکل می توانید این رنگ ها را با رنگ سیاه در پس زمینه و یا یک رنگ روشن ترکیب کنید تا حروف تابلوی تبلیغاتی زیباتر و خواناتر شود.

اگر تابلوی تبلیغاتی شما تابلوی چلنیوم است بهتر از رنگ هایی با کنتراست پایین استفاده نکنید زیرا این رنگها خوانایی حروف را پایین می آورد و مشتری تمایلی به مطالعه کامل تابلوی شما نخواهد داشت.

در ساخت تابلو تبلیغاتی نظیر تابلو چلنیوم بهتر است از رنگ هایی با کنتراست پایین بهره نبرید زیرا استفاده از این رنگ ها سبب عدم خوانایی حروف می شود و مخاطب تمایلی به مطالعه دقیق تابلو شما نخواهد داشت. برخی رنگ ها مانند رنگ نارنجی و زرد ترکیب خوبی برای تابلوی تبلیغاتی مناسب نیستند. در انتخاب رنگ تابلوی تبلیغاتی از رنگ های متضاد استفاده کنید، زیرا ترکیب آنها با یکدیگر سبب وضوح و شفافیت مطالب و تصویر تابلوی شما می شود.

برخی از اشتباهات رایج در انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی و تابلوی مغازه

عدم توجه به نوع کسب و کار

یکی از نکات کلیدی در طراحی تابلو مغازه این می باشد که تابلوی مغازه حتما باید با نوع کار و فعالیت شما تناسب داشته باشد. سعی کنید تابلوی خود را مطابق با عرف جامعه و کسب و کار خود طراحی کنید. در صورتی که این نکته را رعایت نکنید، تاثیر منفی در ذهن مشتری می گذارد. از طرح و رنگ های متناسب با کسب و کار خود نیز در طراحی تابلو استفاده کنید، با رعایت این نکته مشتری به راحتی به محصول و نوع فعالیت شما پی می برد. اگر از رنگ یا عناصر گرافیکی نامرتبط استفاده کنید، مشتری سردرگم و گیج خواهد شد.

درباره تابلوسازان
درباره تابلوسازان

استفاده از طراحی نامناسب

با در نظر گرفتن نوع فعالیت خود و با توجه به محصولات و برند خود از طرحی مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال اگر فعالیت شما مرتبط با کافی شاپ یا رستوران است از طرح های مدرن و به روز و یا اروپایی استفاده کنید. در برخی رستوران ها و کافی شاپ ها نیز از سبک طراحی سنتی استفاده می شود. اگر صاحب فروشگاه یا مغازه هستید، از سبک کلاسیک و حروف برجسته استفاده کنید.

عدم استفاده از رنگهای مناسب در ساخت تابلو

رنگ ها تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی محل کار شما دارند. نحوه چیدمان فضای داخلی دکوراسیون محل کار شما  و رنگ های به کار رفته در آن سبب ایجاد جذابیت برای مشتری می شود. رنگ های تابلو را متناسب با طراحی داخلی دکوراسیون خود انتخاب کنید. برخی رنگ ها بسیار آرام بخش و روح نواز هستند و سبب ایجاد حس خوب و آرامش در مشتری می شوند. تم رنگی که در تابلو یا دکوراسیون داخلی و خارجی فروشگاه خود استفاده می کنید بسیار مهم است.

 

استفاده از متریال نامرغوب

از دیگر نکات کلیدی در طراحی تابلو مغازه متریال مورد استفاده می باشد. متریال تابلوی تبلیغاتی را به گونه ای انتخاب کنید که با منطقه آب و هوایی شما سازگاری داشته باشد. مواد و متریال نامرغوب سبب ایجاد ظاهری نامناسب در تابلوی تبلیغاتی شما می شود. همچنین این متریال سبب می شود تابلوی شما در برابر عوامل محیطی مانند بارش باران یا رطوبت هوا خراب شود و شما مجبور شوید مجددا تابلو را بازسازی کنید. در نتیجه، با توجه به آب و هوای منطقه سکونت خود از متریال مناسب و با کیفیت استفاده کنید. هرچه کیفیت مواد و اجناس شما بالاتر باشد، هزینه بیشتری می پردازید و در مقابل تابلوی شما کیفیت بهتری خواهد داشت.

طراحی و ساخت تابلو  از طریق گروه های تا بلوسازی

از آنجا که تابلوسازی مغازه کار تخصصی است، کاری بسیار حساس و دقیق نیز می باشد.  از گروه های با تجربه برای ساخت تابلو استفاده کنید. مراجعه به گروه های تازه کار کیفیت کار شما را پایین آورده و سبب ایجاد مشکل برای شما می شود.

 خلاقیت در ساخت  تابلوی تبلیغاتی

قدمت صنعت تابلو سازی به قرن ها قبل برمی گردد. در این حرفه مانند مشاغل دیگر توجه به نوآوری و خلاقیت بیش از گذشته احساس می شود. خلاقیت در ساخت تابلوی تبلیغاتی به دلیل جلوگیری از ایجاد شباهت تابلوها به یکدیگر نیاز است.

همان گونه که می دانیم، برخی تابلوهای تبلیغاتی سال ها پیش ساخته شده اند و امروزه کارایی و زیبایی خود را از دست داده اند. در نتیجه نیاز به بازسازی و تعمیر دارند. خلاقیت در طراحی و ساخت تابلو، راه نجات برای تابلوهای تبلیغاتی شهری است. استفاده از طرح های جذاب و خلاق سبب جلب نظر مردم  و تمایز آنها از یکدیگر می شود.

مزایای استفاده از طرح های خلاق و متنوع در تابلوهای تبلیغاتی شامل موارد زیر است:

  • خلاقیت در طراحی تابلوی تبلیغاتی سبب حفظ و بقای کسب و کار شما شده و از ورشکستگی شما جلوگیری می کند.
  • استفاده از طرح های جذاب و خلاق هم بقای صنعت تابلوسازی و هم شغل تابلوسازان و از سوی سبب بقای شغل خریداران تابلو می شود.
  • استفاده از طرح ها، شکل ها و ابعاد مختلف طرح خلاقانه و هوشمند در تابلوی تبلیغاتی شما بوجود می آورد. این طرح ها کیفیت تابلوی شما را افزایش می دهند. به عنوان مثال طرح مثلث، طرح شش گوشه یا مستطیل طرح های خوب و جذابی در ساخت تابلوی تبلیغاتی هستند.
  • نوع و ساخت تابلو را در نظر بگیرد. هر شغلی نوع و طرح مخصوص به خود را دارد. چگونگی ساخت آن تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد.

بررسی خلاقیت در تابلوهای تبلیغاتی

تابلوی تبلیغاتی پدیده ای جذاب برای تأثیرگذاری در ذهن مردم است. مردم دنیا در هر نقطه و با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم خود تحت تاثیر شیوه طراحی تابلوی تبلیغاتی شما قرار می گیرند. بنابراین یکی از دیگر نکات کلیدی در طراحی تابلو مغازه و ساخت تابلوی تبلیغاتی این است که باید خلاقیت زیادی به خرج دهید تا آثار مثبتی برای شما به دنبال داشته باشد.

رعایت نکات ذکر شده در ساخت تابلوی تبلیغاتی مانند انتخاب رنگ، نورپردازی، المان ها و…. تابلوی تبلیغاتی شما را به یک تابلوی جذاب و خلاقانه تبدیل خواهد کرد. اگر قصد دارید محصول جدیدی وارد بازار کنید، برای فروشش و تبلیغ آن به یک تابلو تبلیغاتی نیاز دارید. پس از طرح مناسب و خلاق در تابلوی خود استفاده کنید.

تابلوی تبیلغاتی تاثیر زیادی در میزان فروش محصول شما دارد. این نکته را به یاد داشته باشید که در طراحی یک تابلوی تبلیغاتی موفق توجه به خلاقیت در طراحی سبب رونق کسب و کار و فروش محصول شما خواهد شد.

طراحی رایگان تابلو در تابلوسازان

طراحی رایگان تابلو، مجموعه تابلوسازان با داشتن کادری مجرب و حرفه ایی در زمینه طراحی سه بعدی تابلو، قدم بزرگی را در راستای خلق تابلوهای زیبا و چشمگیر برداشته است. طراحان این مجموعه با تسلط بر برنامه هایی همچون اتوکد، تری دی مکس، وی ری و …. تابلو و فضای اطراف آن را بصورت کاملا واقعی طراحی نموده و باعث میشوند مخاطب قبل از ساخت تابلو، آن را به وضوح  کامل و با متریالهای واقعی در فضای کاری خود ببیند و خیلی راحتتر تصمیم بگیرد که این تابلو مناسب محیط کاری خود است یا نه.

همواره این مسئله را در نظر داشته باشید که برای سفارش یک تابلو، اولین و مهمترین مسئله ایی که بایستی به آن توجه کنید طراحی سه بعدی تابلو است. و حتما این امر را به یک شرکت معتبر و یا به طراحان حرفه ایی و معتبر که به این صنعت آشنا هستند بسپارید.

از فواید طراحی رایگان تابلو می توان به نکات زیر اشاره کرد:

 

  1. انتخاب رنگ مناسب
  2. انتخاب درست متریال حروف و زمینه تابلو
  3. چیدمان درست عناصر طراحی شده در تابلو
  4. محل مناسب استقرار تابلو
  5. ابعاد و اندازه دقیق عناصر طراحی شده در تابلو
  6. طراحی تابلو مغازه با فتوشاپ

  7. طراحی تابلوی تبلیغاتی کجا

رای شما به این نوشته

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست